۱۳۹۲ شهریور ۱۱, دوشنبه

حل مشکل load نشدن کامل ویدئوهای YouTube


اگه از کاربران YouTube باشید و مثل من از اینترنت زغالی ایران استفاده می‌کنید شاید متوجه شده باشید که چند وقتیه وقتی شما یک ویدئو رو Pause می‌کنید اون ویدئو دیگه تا آخر Load نمیشه بلکه فقط تا چند ثانیه بعد از نقطه‌ای که Pause کردید Load میشه و این برای ما که اینترنت کندی داریم مایه دردسره! چون قبلاً یکی از روشهای من برای حل مشکل کم بودن سرعت این بود که ویدئو رو Pause می‌کردم و به کارهای دیگه‌ام می‌رسیدم و منتظر می‌موندم که ویدئو کاملاً Load بشه و بعد با خیال راحت ویدئو رو تماشا می‌کردم اما با این وضع دیگه نمیشه این کار رو کرد (البته بعد از خوندن این مطلب دوباره میشه!)
اینکه چرا YouTube اینطوری شده بر می‌گرده به وجود یک ویژگی جدید در طراحی وب که بهش میگن DASH که من نمی‌خوام وارد تعاریف فنی این واژه بشم فقط همینقدر میگم که برای اینکه YouTube به حالت قبل برگرده لازمه که این جناب DASH رو خاموش کنید. اما چطوری؟
برای این کار لازمه که اول افزونه YouTube Center رو از اینجا برای مرورگرتون دانلود و نصب کنید. (گوگل اخیراً اجازه نصب افزونه خارج از مرکز افزونه‌های کروم رو نمیده به همین علت برای نصب این افزونه روی کروم لازمه که روی حالت Developer Mode باشید)
بعد از نصب این افزونه یک چرخدنده به گوشه بالای YouTube اضافه میشه که با کلیک روی اون می‌تونید وارد صفحه تنظیمات بشید. 
در این صفحه به بخش Player برید و تیک کنار گزینه Dash Playback رو خاموش کنید و کار تمومه!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر